Jag hatar ...

Jag hatar att jag ska analysera allt. Läsa läsa läsa. In i ett rum - är de inte lite för tysta? Undviker de varandras blickar? Är någon arg på mig, besviken?

Jag måste läsa allt, varenda ord vänds på för att försäkra sig om att jag inte gjort något fel. Jag blir trött. Jag orkar inte, varför ska jag veta om någon är det? Jag kan inte styra människors humör bara för att jag vill. Jag vill jag vill. Så obehagligt och jag vill bara fly från mina slutsattser av analysen, som väldigt sällan blir positiva. Färgade av oro och alldeles för sönderplockade från sitt sammanhang för att ge en sanningsenlig bild.


Jag vill stänga av den delen av mig tack. Mycket tröttsamt. Mycket onödigt. Omöjligt att sluta.


Undrar om annalysen kan bli verklig just eftersom att den har tänkts. Ungefär - ropa varg så kommer den. Jag vet att det inte heter så, att jag missförstått eller ändrat på för att det mer ska passa mig. Jag skiter i det. Undra om. Ropa varg så kommer den. Undra om.

 

Förbannat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0