När imorgon blir idag

Tredje eller fjärde pillret av de tillåtna, idag. Ett till in nu, oro och sömnlöshet. Jo jag har försökt.

15min

Se på tv
Läsa
Dricka the
Sitta på balkongen

Men värst är de tuggande krypen, köttätarna.

ord ord ord -Här står det som inte kan skrivas.
Men många är bara lösryckta tankar, ett oavbrutet surr, och halva tankar, som vet precis hur de ska reta upp mig.

ord ord ord -Jag kräks ut dem här, försöker rena min kropp. Så många föroreningar. Så detta är bara hjärnspya, jag skulle ha varnat -Vädring! Risk för mycket frän lukt av diverse uppkastningar.

6min

Läser om biverkningar, på det jag tar. Vet inte dock alls hur det ska tydas. Känslor, så kliniskt beskrivna på fass.se att jag omöjligt kan känna igen mig.

Imorgon-Idag
Jag längtar tills det är dags att kliva upp. Utföra uppgifterna som väntar, uppta mig med att kasta in tvätt i maskinerna, hänga upp det rena på allt som kan kallas krok, och däremellan tejpa tunnband. Uppgifter, ålliggande att klara av, ger ett slags lugn, ett fysiskt mönster att ta på istället för allt kaos. Klippa musik till miniorernas fristående, tvätta, och bästa av allt, ansvara för våra djur. En mycket omöjlig rutin att utan krångel flytta på. Bra.

Personlighetsförändrad. Aldrig har jag städat så mycket förr. Behov att kontrollera sinnevärlden, för att inte fastna för djupt i overkligheten.

minus11min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0