Ve-ronica

Har haft ögonen på klockan var femte minut sedan klockan fyra, då älskade vaknade av mardrömmar. Elaka drömmar, låt bli henne.

Men jag har vilat, och lyssnat in mig lite mer på Veronica Maggio. Mosebacke idag klockan 19. Men först mat och vin hos syster yster och sedan försöka ordna en biljett åt henne också. Senare är det älskade och syster och jag på stan, sent sent sent, och vin och trevligt och lite vilt kanske.


Flickan på väggen vill vara vackrast. Hur gör man då frågar hon.
-Jag kan vara alldeles stilla, som en docka, le sött.
Men hon står framför spegeln med våris i ögonen och målar sina läppar blå.
-Vad som helst, bara ni säger att jag är vacker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0