Att komma förbi

Låg med henne i sängen, fast jag hade hunnit klä på mig på nederdelen. Skulle iväg till träningen, genrepstävling för flickorna idag. Vi hör någon knacka, två gånger och sedan en cykelklocka som ringer, slår till med några pling. Jag är genast uppe, och hon gömmer sig under täcket, känner sig nog för naken för att träffa mor. Jag rycker åt mig en röd kudde, håller den för bröstet och går sedan fram till förnstret där hon står.

Hon åkte förbi påvägen hem från jobbet. Jag minns inte längre vad som sades, inget speciellt egentligen.

Men, egentligen händer så mycket annat samtidigt som jag står där lugn. Fast det borde ine spela någon roll, men det är för obehagligt för mor, så jag står med precis rätt vinkel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0